Gepost door: Victor Goossens | 20 september, 2010

Risico’s liggen aan de bovenkant

Het korte dipje dat Gann trader verwachte, komt (helaas) niet uit, wel het advies te kopen op zwakte, ik zit hier achter mijn bureau met mijn vinger boven de koop knop om op lagere niveaus de portefeuille uit te breiden (nog steeds 30% cash) met high Beta aandelen. Gelukkig heb ik vrijdag de shorts eraf gehaald (koste wel wat), maar de markt gaat nu sneller dan mijn portefeuille. De risico’s liggen aan de bovenkant, het doet ook pijn om kansen te missen, waaronder Crucell, overname veel sneller gegaan dan ik verwachte.

Denk wel dat we de low gezien hebben (volgens Gann de komende dagen even afwachten) En als de fed aangeeft dat het toch niet zo slecht gaat als ze voorheen vermelde gaan we door 340 en dan kan scenario 360/380 eind van het jaar uitkomen en eventueel overtreffen. Hoor zelfs chartisten zeggen 440, denk het niet zo snel, maar er gaan dus wel meer mensen naar de bovenkant kijken terwijl de laatste maanden men meer naar beneden keek, een goed teken.

Positief nieuws; veel banken raden nu aan zuid Europese troep te kopen, ik durf niet na het lezen van het verhaal van Michael Lewis. Grondstoffen erg in trek doordat men verwacht dat Quantative Easing (over de hele wereld) verder gaat toenemen (in Amerika voor de verkiezingen van November) en een vlucht ontstaat uit valuta in hard assets.

Negatief; interessant verhaal over the destruction of capital by governement(s)

Over Basel II kan men stellen, de bank lobbies hebben hun best gedaan; wie dan leeft, wie dan zorgt, ze hebben genoeg tijd om geld op te halen en de verplichtingen kunnen ook nog worden afgezwakt de komende jaren (zeker als er nog wat recessies komen). Ze zouden beter vanaf 2011 een vast percentage van de winst als extra (recessie) reserve moeten toevoegen, zodat ze bij de volgende recessie niet weer een beroep moeten doen op de belasting betalers.

Samengevat wacht ik de verhalen van de Fed morgen om 20:15, de verdere macro data af en de visie van Gann trader om bij te kopen, dan kost het wel wat meer, maar dan heb ik meer zekerheid over de richting ipv te gokken op een goede uitkomst.

Automatisch een email ontvangen bij een update, klik dan even rechtsboven op email subscription

Geef een reactie

Categorieën

