Gepost door: Victor Goossens | 25 oktober, 2010

QE 4, $ & grondstoffen;

Ik melde vorige week dat de markten zullen bewegen naar gelang de $, nu is de $ zeer moeilijk of bijna niet te voorspellen, er gaat zoveel in om en iedereen heeft zijn eigen view. Wat $ beweegt op korte termijn is de verhalen over hoeveel Quatative Easing op 2/3 Nov, nu liggen de verwachtingen tussen 500mrd en 1 biljoen (jazeker, 1 biljoen is veel geld, maar de meeste zijn nu alweer ‘gewend’ aan grote getallen). Veel analisten zeggen dat QE I helemaal geen invloed heeft gehad, ik kan alleen maar sommeren dat we waarschijnlijk er veel slechter voorstonden zonder QE I. Bij dit verhaal tracht Goldman’s Jan Hatzius en zijn team uit te rekenen hoeveel er nodig is om invloed te hebben op GDP, Unemployement en Inflatie. Conclusie 4 Biljoen! Nu zal de Fed deze allerlaatste kogel niet noemen natuurlijk, net zo min als de helft. Maar men kan zien dat de verwachtingen omhoog lopen. Verwachtingen van 750mrd nu gaan naar 1 biljoen gemiddeld, wat men weer in de $ kan aflezen van 1.4045 en een AEX van 343.

Edele metalen zullen goed blijven performen en ook andere grondstoffen door de vlucht naar hard assets., buy on weakness is mijn devies, daar de onzekerheid groot blijft en geld ontwaarding in het verschiet ligt.  (heb wat problemen met mijn FTP server, dus weet niet of mijn stockpick lijst geopend kan worden!?) Ga vanmiddag een Goud mijn aandeel behandelen waarin ik veel potentie zit, moet wel vermelden dat de risico’s erg hoog zijn, dus beleg niet met geld wat je nodig hebt).

Over G20 meeting van het weekend wordt gesproken als een historisch akkoord… Als ze de uitkomst al als historisch zien wat is er dan nog meer te verwachten half November. Ik zie het als een klein plusje, maar je zou wel gek zijn als je als land gaat zeggen; ik wil meer exporteren koste wat het kost. Dan gaan we terug naar de jaren 30 (stoppen van het economische vliegwiel en kruipt iedereen in zijn schulp).

Gann trader visie wordt verstoord door QE II (markt manipulatie), wel melden ze dat de verrassingen nog steeds aan de bovenkant liggen. Voor de laatste visie, stuur even een email dan stuur ik B&A even toe.

[16:43 goede huizencijfers; hogere $; lagere aandelen. Kijk,ook even naar stukje  zeldzame aard metalen; Duitsers krijgen al niet meer geleverd, perfect chantage middel van de Chinezen]

Geef een reactie

Categorieën

