Gepost door: Victor Goossens | 20 november, 2010

Lunch met Willem Middelkoop !

Sinds ik deze site ben begonnen in Juli 2010 heb ik aardig wat volgers en vindt het enorm leuk om de vele dingen die ik volg te delen met andere beleggers.

Nu organiseer ik een Lunch in Laren met Willem Middelkoop (wel kort dag as Dinsdag de 23e Nov om 12:30) over zijn visie en zijn Gold & Discovery fund, wat voornamelijk investeert in mijn exploratie bedrijven over de hele wereld (rendement sinds de start +95%, 2010: +48%, gemiddeld +35% p/j na aftrek van de performance fee !). Het team heeft jarenlange ervaring in de grondstoffen sector en heeft nog jaren lang een groot potentieel (zie Jim Rogers), het belangrijkst is het koren van het kaf te scheiden.

Nu wil ik mijn site verder onder de mensen brengen, dus loof ik een gratis lunch uit met Willem Middelkoop, voor degene die de meeste email-volgers kan aanbrengen voor deze site. (gaarne emailen wie U binnen brengt)

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet

Victor Goossens

Responses

  1. Aardige performance hoor, maar :

    – Trackrecord van 3 jaar is te kort, en als hij bv gestart is in oktober 2008 is 98% performance op die 3 jaar niet zo enorm indrukwekkend (met een jaar 0% en 2 jaar +- 39% heeft hij namelijk al 95%) in vergelijking (!) met bv guru’s die beleggen in gewone aandelen (die minder gestegen zijn) en soms zelf nog beter hebben gedaan.

    – hoe sterk is de algemene grondstoffensector in die periode (en zeker het laatste jaar….) gestegen? Wat is zijn outperformance hiertegenover of tegenover bijv grondstoffen(bedrijven) etf’s?
    Zilver bijvoorbeeld is verdriedubbeld sinds eind 2008, goud bijna verdubbeld.

    Niet dat ik twijfel aan zijn kunde, maar wilde het gewoon even nuanceren.
    Je kan zo’n manager pas echt correct beoordelen als hij in een volledige bearmarket voor zijn sector ook outperformed (en ik weet eigenlijk niet goed hoe hij het nu doet tegenover het gemiddelde in zijn sector?), commodities zitten momenteel gewoon in de lift.

    Like

  2. edit : Even gekeken en hij blijkt wel een beetje ongelukkig begonnen te zijn in juli 2008, dat verbetert de performance toch al aanzienlijk. 🙂

    Ik vrees alleen voor zijn funds als het commodityrally uiteindelijk stopt. Mij persoonlijk veel te volatiel.

    Like

    • yep er zullen maanden komen dat je ook -20% kan zien ed
      goede vraag voor hun of ze het spul afdekken met futures op de TSX toch wel hun benchmark
      Maar beter dan dat je hetzelf doet, ze zitten in de spil van het web en kunnen ook snel meedoen met plaatsingen ed, waar de gemiddelde particulier geen schijn van kans heeft.
      Weet eigenlijk niet hoeveel ze nu beheren

      Like


Geef een reactie

Categorieën

