Gepost door: Victor Goossens | 4 januari, 2011

Hebzucht of greed,

Onder het mom van beter te duur dan niet te koop is het jaar goed begonnen, beleggers heb er weer zin aan 😉 en aandelen staan weer op de 1ste plaats om aan te schaffen, velen zijn enthousiast, zie de bulls & bears van 28 dec 2010. Dit brengt mijn contraire gevoel naar boven toe en kan me goed vinden in de Gann prognose van eind 2010 voor de komende dagen (vraag even een gratis versie aan van hun jaarboek) en meld je even aan voor mijn gratis [ik lijk Facebook wel] site 😉 rechtsboven, onder de landschapsfoto.

Ik worstel me door de vele aanbevelingen om te kopen en stel mijn stockpick lijst weer eens bij de komende week.

Greed, waaronder 2 belangrijke voorbeelden; Molycorp na winst genomen te hebben, irriteert het me dat ze fors doorlopen. Onder het mom van de rare earth grondstoffen zijn binnenkort op koopt men Molycorp, die het eerst kan leveren (eind 2012 als alles goed loopt) gisteren hoorde ik een target van $ 85 (gisteren zagen we een plus van 15% naar 57.5). Ik wacht rustig af, daar de chinezen die 97% van deze markt beheersen, tegen een veel hogere prijs wel gaan leveren.

Facebook,hetzelfde verhaal, niet te koop! dus betaald Goldman omgerekend $ 50mrd, wat zich omrekent als $ 100 advertising per persoon! Het lijkt wel Qwest of Versatel in 2000…

[je kan meedoen, wel minimaal $ 2 mln inleg]

Een van de verhalen waar ik me goed in kan vinden (niet alles natuurlijk) voor 2011 is van Willem Middelkoop, die erg goed zat vorig jaar.

Vrijdag en een indicatie morgen over de werkeloosheid in Amerika wordt erg belangrijk deze week. Ik kijk vandaag en morgen aan om meer af te dekken.

Geef een reactie

Categorieën

