Gepost door: Victor Goossens | 10 januari, 2011

Aanpassing kooplijst en verwachtingen;

Zoals aangegeven op 4 Jan, pas ik mijn kooplijst aan. De High beta lijst heeft het rond de 10% beter gedaan dan de AEX index en een totaal rendement opgeleverd van 15% sinds 26 Sept 2010. Beste performers; Draka +45%, ASMI +39%, ASML +23% (allemaal boven mijn koers doelen). Minst waren Dexia -23%, ING -11% & BAM -5%. Het is nu niet het moment om in high beta aandelen te zitten. De verwachtingen voor aandelen zijn op het moment hoog, de resultaten voor het 4e kwartaal moeten wel erg goed zijn om de beurzen hoger te brengen.

Alcoa zal vanavond na het slot van NY komen, verw 0.19 (0.01).  Lennar 0.02(0.19) Dinsdag kan meer info brengen over de belabberde situatie op de Amerikaanse huizen markt. Intel Donderdag, verw 0.53(0.40) en JPMorgan doet de aftrap voor de banken as Vrijdag. (blijf negatief voor de financieele sector). Extra belastingen voor Europese banken helpt ze ook niet mee. Voorlopige calculaties zou het ING 21% van de winst kunnen kosten (Bij Credit Agricole 24%).

Deze week weinig belangrijk Macro nieuws, na de betere cijfers vorige week. Dus verwacht ik geen verrassingen aan de bovenkant. Portugal ziet eruit als Ierland 2.0 en Spanje zegt dat ze geen hulp nodig hebben om hun eigen positie niet verder te laten verslechteren (Sentiment ziet er niet goed uit).  $ wint verder aan kracht, waarbij ik wat voorzichtiger wordt m.b.t de grondstoffenmarkt voor de komende 2/3 maanden.

Gann trader is gisteren weer met een interessante update gekomen wat mijn gedachtes over de markt versterkt.

Verwacht een langzaam wegglijden van de aandelen beurzen, met af en toe een spike naar boven, wat ik zal gebruiken om de portefeuille (50% afgedekt nu) verder af te dekken. Houdt 352 in de AEX en nog belangrijker 1257 in de SPX goed in de gaten!

Responses

  1. Op welke manier denk jij je portefeuille af?
    Alvast bedankt.

    Like

    • Met FTI’s, 1 fti vertegenwoordigd 200 maal de index, dus dat is rond de 70k als tegenwaarde om de portefeuille af te dekken. 3 voordelen futures tov turbo/sprinters etc short, betere liquiditeit, langere handel van 8uur s’ochtends tot 22 s’avonds, je wordt niet uitgetikt door de banken

      Like

  2. Zou u mij een keer een Gann trader update kunnen toe sturen?

    Mijn email: xhs[at]mad.scientist[dot]com

    danku!

    Like


Geef een reactie

Categorieën

