Gepost door: Victor Goossens | 7 december, 2012

Vanmiddag 14:30 non farm payrolls and private payrolls & advies China,

Verwachting non farm 85/93k(171k) en private payrolls 95/100k(184k) met een werkeloosheid’s verwachting van 7.9%(7.9%). Belangrijk voor het sentiment, maar niet zo belangrijk als normaal, daar verscheidene charts doorbroken zijn en het nog wachten is op de SPX doorbraak op 1430 (1414). Media vermeld dat de volumes laag zijn, maar als ik bijvoorbeeld kijk naar de AEX zie ik op het moment 0.8x het 3 maand’s gemiddelde en in de FTI’s 1.3x.

Het ziet er naar uit dat China eindelijk aan het uitbodemen is na jarenlange underperformance en als de cijfers (CPI, PPI, Fixed asset investm, ind production & Retail sales) a.s. zondag positief uitvallen, verwacht ik een flinke rally. Ik ben iets te vroeg geweest met de aankoop van Yinn (ETF China Bull x3) nu $ 15,42, 8% onder mijn aankoop. Kijk om vandaag of Maandag bij te kopen.

13:05 Net bericht; Technische analyse ziet er ook goed uit


private pr

Responses

  1. Victor,

    Kijkend naar de markt en recente ontwikkelingen blijft de marktvisie gematigd optimistisch.

    Iets om op te pakken: SBM dit jaar min 43% zo’n 1,3mrd marktwaarde lager en naar mijn mening het incidentele probleem bijna achter de rug. Orderportefeuille in vier jaar Eur 1,6mrd en in ene groeimarkt (FPSO etc.); even onzeker ten aanzien van uiteindelijke betaling, maar dat zit denk ik al in deprjis.

    Een meer normale prijs voor zo’n bedrijf lijkt mij Eur 14 tegen nu Eur 9 , ; een turnaround voor ’13?

    Je weet het, als je een keer in de buurt bent kom dan een kop koffie drinken.

    met vriendelijke groeten,

    Tom

    ________________________________

    Tom Muller, RBA
    senior analist

    Theodoor Gilissen Bankiers N.V.
    Keizersgracht 617, 1017 DS Amsterdam
    Postbus 3325, 1001 AC Amsterdam

    T: +31 (0)20 527 6328
    F: +31 (0)20 527 6310
    M: +31 (0)6 51265335
    E: t.muller@gilissen.nl

    http://www.gilissen.nl

    P Help mee het milieu te beschermen. Denk daar alstublieft even aan voordat u dit bericht afdrukt. Hartelijk dank.

    Like


Geef een reactie

Categorieën

