Gepost door: Victor Goossens | 16 september, 2013

JYR, Janet Yellen Rally, de markt is echt verslaafd aan stimulus,

AfbeeldingOp het nieuws dat Larry SummersAfbeelding(Larry herinner ik me van een heel oud PC spel ;-), sprongen de Amerikaanse en Europese futures fors hoger. Azië komt niet echt mee en Japan is gesloten om Janet dag te vieren. Yellen is meer voor stimulatie, dus er komt hoop in de markt dat de afbouw van de stimuli langzamer gaat verlopen of een maandje wordt uitgesteld. Rechtsom of linksom men moet ergens beginnen en er zijn diverse lichtpuntjes in de Amerikaanse economie en China ziet er gelukkig ook wat beter uit. Technische analist Tom De Mark van market studies LLC had een rally voorspeld en ziet de index nu verder oplopen.

Dat geeft de burger moed. Ik wacht nog even op een correctie om mijn aandelenbelang op te hogen. Recent heb ik wat ASMI en Hes beheer (top bedrijf, zat te wachten op lagere niveaus om te kopen, maar met de aankondiging dat er een partij geïnteresseerd is, verwacht ik een bod van minimaal 50, het kan wel lang gaan duren) gekocht.

Responses

  1. Victor,

    Alles goed met jou?

    De marktstemming is zodanig dat Europese fundamenteel gerichte bedrijven in de belangstelling komen (deels terecht, misschien iets te vroeg).

    Dat houdt naar mijn mening in dat beleggers in dit soort bedrijven kunnen beleggen met een deels fundamentele achtergrond. Concentratie op alleen speculatieve waarden is op dit moment niet echt nodig gezien de algemene stemming.

    Ik vind HES wel aantrekkelijk gezien de fundamentele achtergrond , maar de overnamegeruchten zijn er jaarlijks.

    Je weet , de koffie staat klaar voor als je een keer langs komt.

    met vriendelijke groeten,

    Tom

    ________________________________

    Tom Muller, RBA
    senior analist

    Theodoor Gilissen Bankiers N.V.
    Keizersgracht 617, 1017 DS Amsterdam
    Postbus 3325, 1001 AC Amsterdam

    T: +31 (0)20 527 6328
    F: +31 (0)20 527 6310
    M: +31 (0)6 51265335
    E: t.muller@gilissen.nl

    http://www.gilissen.nl

    P Help mee het milieu te beschermen. Denk daar alstublieft even aan voordat u dit bericht afdrukt. Hartelijk dank.

    Like

    • Hi Tom,
      Hes is nu in gesprek, maar gaat er langer duren dan de meeste denken, denk 50 bod en gaat dan op 52 de markt verlaten. Waanzinnig goede cijfers en op 2/3 jaar basis zou er 60 in moeten staan. Dus bij niet doorgaan houdt ik ze.
      concentreer me veel meer op value investing en moet door mijn screening komen, sinds mei model 3.5% beter dan de mkt 😉 of 9.6%plus, had ik nu maar al die aandelen gekocht ;-(

      Like


Geef een reactie

Categorieën

