Gepost door: Victor Goossens | 20 november, 2014

Markt bericht en waar op te letten;

cold bad weather

 

Naast het zeer koude weer in new York, komt er ook wat economische tegenwind uit het oosten. China’s PMI Manuf van Nov verslechterde naar 50 [verw 50.2], stabilisatie of verdere afzwakking? De toelichting is erger dan het kleine minnetje in het cijfer. Men spreekt over het aanhouden van de onzekerheid in Vastgoed, de slechte situatie bij de banken, zwakke export groei, inflatie lager en de arbeidsmarkt verzwaktAcute stimuli nodig!

Japan berichte mooie export cijfers +9.6% [4.5% verwacht], maar import maar 2.7% [3.4% verw] en de PMI manuf 52.1 [52.7 verw] en met een toelichting; vooruitzichten ongebruikelijk onzeker.

Rusland; heeft maar 10% van de herfinanciering van de schulden kunnen regelen.

Daarnaast maakt de FED zich zorgen over de inflatie verwachtingen voor de langere termijn, dus de rente verhoging zal later komen dan verwacht. En de ECB komt pas in actie als de inflatie verder verslechterd en zal langer op zich alten wachten door het politieke gesteggel binnen de ECB.

Vanochtend vielen de PMI’s van Europa tegen, met name gaat het niet lekker in Duitsland, een van de belangrijkste richting gevers voor de markt. Daarnaast dreigen er valuta oorlogen, de European, Japanners en Chinezen willen de export aanjagen.

Geen goed nieuws voor de markten, die toch al relatief hoog staan. Aan de ene kant verlies ik geld bij een dalende markt, maar kan ik ook weer goedkoop bijkopen. Ik kijk de komende weken het technische plaatje even aan, om te zien of ik de boel moet gaan afdekken.

 

Ik heb ook leuk nieuws; er is mij gevraagd aan te sluiten bij ProBeleggen en per 1 november ben ik begonnen voorzichtig mijn portefeuille op te bouwen met argumentatie.

Als er bij u interesse bestaat, kan ik u mijn 2 recent geplaatst verhalen opsturen en hoop van harte dat u mijn ideeen wil gaan volgen bij ProBeleggen.

Met vriendelijke groet,

Victor Goossens

show me the money

 

Hierbij de uitleg over Probeleggen:

Wij het werk, u het voordeel

U wilt geen omkijken hebben naar uw vermogen, maar wel resultaat en de zekerheid dat professionals waken over uw portefeuille? Wij hebben de oplossing voor u. De leden van ProBeleggen hebben inzage in de analyses, marktvisies en privé beleggingsportefeuilles van bewezen professionals: analisten, fondsmanagers en vermogensbeheerders. Dagelijks speuren zij de financiële markten af op zoek naar kansen voor u.

De experts van ProBeleggen beheren €25.000 eigen geld en stellen u direct op de hoogte wanneer zij interessante investeringsmogelijkheden zien. Zo mist u geen kansen op de beurs, heeft uw vermogen onder controle en dat zonder dure advieskosten. Wij het werk, u het voordeel. ProBeleggen helpt u met resultaatgericht beleggen en heet graag u welkom. Benieuwd hoe het werkt? Bekijk de demo

 

Geef een reactie

Categorieën

