Gepost door: Victor Goossens | 19 april, 2017

AKZO strategie oude wijn in nieuwe zakken, wachten op 14:00 en knock out bid?

Helaas geen echt nieuws wat er uit de koker van Ton Buchner komt. Duidelijk dat hij de laatste jaren heeft zitten slapen terwijl de verfindustrie vol in beweging is. Overnames, uitwisselingen en samenwerkingsverbanden zijn de laatste jaren alleen maar toegenomen en Akzo? Weinig groei en geen echte visie op de langere termijn.

De ‘nieuwe’ strategie is niet echt nieuw, wat men ook had kunnen verwachten, Special Chemicals wordt weggedaan en het grootste gedeelte komt in de zakken van de aandeelhouders, ze gaan er wel een jaar over doen…

Men gaat meer besparen, waarom niet eerder mee begonnen?

Dividend wordt met 50% verhoogd naar 2,50 [dividend rendement nu 3.2%] payout van 41% naar 60%. (wat inhoud dat ze niet echt weten waarin ze moeten investeren). Tevens ontvangen aandeelhouders een speciaal dividend van 1 mrd of 4 euro per aandeel of 5.1%.

Laten we hopen dat er om 14:00 meer komt over de groei strategie voor de lange termijn, want dis is niet genoeg om de koers hoger te zetten.

Gezien het gemis aan leiderschap en strategie, denk ik dat het bod van PPG a 89,80 +15% veel beter is voor de groei van Akzo en de werkgelegenheid. Tevens is er nog de mogelijkheid dat er een knock out bod zou kunnen komen a 100 euro, wat een premie inhoud van 27% van de huidige koers.

(ik ben aandeelhouder Akzo)

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorieën

%d bloggers liken dit: