Gepost door: Victor Goossens | 14 mei, 2017

Dit jaar bij Probeleggen +15.7%,

het gemiddelde ligt nu op 11.9% per jaar en sinds de start op 4 november 2014 +31.5%.

Hierbij een teaser; het laatste verhaal over mijn Top aandeel IBA group, bijna verdubbeld sinds mijn aankoop.

IBA 51,1 -9% een mooi instapmoment voor degenen die de IBA boot hebben gemist

Update 10mei 2017: Victor Goossens

Vanochtend kwam IBA met zijn 1ste kwartaal. De omzet nam met een keurige 13.4% toe tot 73.3m. Dosimetry herstelde in alle landen en draagt nu positief bij aan de resultaten.

Ze zijn bezig met het installeren van 8 projecten en bereiden zich voor om nog eens 17 te installeren. De laatste maanden heb ik gezien dat ze naargeestig op zoek zijn naar goed personeel en dat ze daardoor vertragingen oplopen met de uitrol van de protonen centra’s.

Daardoor besloot het management om de prognose voor de operating margin voor dit jaar bij te stellen van 11/12% naar 10/12% en voor 2018 van 13/15% naar 13%, maar voor 2020 blijft de prognose op 15%. De omzet toename verachtingen van 2017 blijft op +15/20% en in de dubbele cijfers daarna.

OOOHHH wat eng denken de beleggers, een profit warning!

Wat dit inhoud is dat de operating profit dit jaar niet naar de 36.1m gaat, maar naar 34.6m en voor 2018 45.8m ipv 49.3m. Ik vind dit allemaal reuze meevallen en ik kan me voorstellen dat de installatie van zulke complexe projecten vertragingen kunnen oplopen. Wel verbeterd de leercurve naarmate er meer worden opgeleverd.

Het orderboek ziet er uitstekend uit en ook het service & maintenance boek is goed gevuld voor de komende 10 tot 15 jaar.

Met deze koersval maak ik me eerder zorgen dat er een bod gaat komen van een of andere partij, daar er niks structureel mis is met het bedrijf. Ik denk daarom dat het een mooi moment is om in te stappen voor beleggers die de boot gemist hebben met IBA.

Ik denk dat besprekingen met het management en conference calls het vertrouwen in het bedrijf weer kunnen herstellen en we de komende maanden hogere koersen kunnen zien. Ik verkoop zeker mijn stukken niet bij deze angsthazen verkoop.

Geef een reactie

Categorieën

